Ubezpieczenie kosztów leczenia psa
11 marca 2021Ranking NNW Szkolne 2021. Jak wybrać najlepsze?
20 sierpnia 2021Twoja restauracja czy kawiarnia to biznes narażony na liczne ryzyka. Zdarzenia losowe, uszkodzenia kosztownego sprzętu, wypadki przy pracy i roszczenia klientów spędzają sen z powiek wielu restauratorom. Pandemia koronawirusa przyniosła branży dodatkowe zagrożenie – utraty dochodów w sytuacji konieczności wstrzymania działalności, przy jednoczesnym obciążeniu kosztami stałymi. Zamrożenie funkcjonowania lokali gastronomicznych kojarzy się dziś głównie jako efekt decyzji administracyjnych. Lecz czy to jedyna sytuacja, która może zafundować właścicielowi biznesowy „lockdown”?
Każdy właściciel restauracji czy pubu praktycznie codziennie kontroluje koszty i ogranicza potencjalne straty. Podejmuje decyzje, które mięso nadaje się na jego najlepsze schabowe, którego kucharza zatrudnić czy też jakie kwiaty zobaczą dziś na stolikach klienci. Ubezpieczenie działalności gosporadczej to nic innego jak narzędzie kontroli kosztów i ograniczania potencjalnych strat, najczęściej dużych strat.
Ubezpieczenie lokalu gastronomicznego wymaga dostosowania polisy ubezpieczeniowej aby uwzględnić indywidualne potrzeby. Chodzi przecież o to aby przy szkodzie nie dostać decyzji odmownej.
Co ubezpieczać w branży gastronomicznej?
Lokal, mienie i elektronika
Pożar kuchni i spalenie wyposażenia, dewastacja sali dla gości, stłuczenie szyby w lokalu, wypadek samochodu z dostawą i zniszczenie produktów, rozmrożenie i zepsucie się jedzenia.
WIĘCEJOC działalności gospodarczej
Zbiorowe zatrucia pokarmowe, urazy gości spowodowane poślizgnięciem się na mokrej podłodze lub nieodśnieżonym chodniku, oblanie gościa kawą, zupą, zniszczenie mu ubrania czy poparzenie.
WIĘCEJPracownicy. Wypadki przy pracy
Śmierć pracownika w wyniku nieszczęśliwego wypadku w drodze do pracy, poparzenie kucharza w trakcie przygotowywania posiłków, zwichnięcie stawu kolanowego kelnerki podczas obsługi gości.
WIĘCEJUtrata zysku. Koszty stałe
Wiatr zerwał dach z restauracji. Przedsiębiorca otrzyma dzienne świadczenie z tytułu utraty zysku i pokrycie kosztów stałych: wynagrodzenia pracowników, opłaty za media, odsetki rat kredytów.
WIĘCEJKiedy możesz dostać odszkodowanie?
Rozbita szyba i pożar. Rozwścieczeni kibice.
Podczas rozruchów spowodowanych przez kibiców do ubezpieczonej restauracji wrzucono odpaloną racę, co spowodowało pożar.
Zdarzenie miało miejsce po 23:00, kiedy lokal był już zamknięty. Nie ucierpiał nikt z pracowników ani gości. Spłonęła główna sala dla gości. Restauracja nie mogła działać przez 13 dni. Dzięki polisie z klauzulą terroryzmu, strajków, zamieszek i rozruchów, właściciel otrzymał pełne odszkodowanie za zniszczone mienie, utracony zysk i zwrot ponoszonych kosztów stałych. Restauracja znowu obsługuje swoich klientów.
wypłacone odszkodowanie
Samopoczucie po szkodzie
Przykładowe ubezpieczenia
Legenda
Podtytuł
- Zniszczenie i kradzież mienia
- Roszczenia klientów
- Wypadki przy pracy personelu
- Przestoju w działalności
- This is the 1st item
- This is the 2nd item
Mała kawiarnia
obroty 500 000 zł
- 72 000 zł
- 100 000 zł
- -
- -
- This is the 1st item
- This is the 2nd item
Bar
obroty 1 000 000 zł
- 72 000 zł
- 100 000 zł
- -
- -
- This is the 1st item
- This is the 2nd item
Restauracja
obroty 2 000 000 zł
- 72 000 zł
- 100 000 zł
- -
- -
- This is the 1st item
- This is the 2nd item